Trygg på trening

Postet av Førde IL den 4. Mai 2024

Tambarskjelvar IL inviterer til Trygg på trening foredrag 7. april på Naustdal skule kl 18.00-20.00. Foredraget er åpent for alle (tillitsvalgte, trenere, lagledere og utøvere) over 16 år, også foreldre som ikke har en rolle i idrettslaget. I foredraget får dere mer kunnskap om hva seksuell trakassering og overgrep slik at dere kan kjenne det igjen, dere får noen tips til hvordan håndtere det, enten du er leder, trener, forelder eller lagkamerat. Du får konkrete tips til hvordan prate om det, du får kjennskap til retningslinjer og til varslingskanal. Alt dette for at idrettslaget skal stå tryggere og at utøverne skal være tryggere.

Overgrep skjer overalt i samfunnet, også i idretten. Det er naivt å tro at det ikke kan skje i eget idrettslag. Foredraget er kunnskapsbasert og formidles gjennom fakta, historier, video og en case.

Påmelding via denne lenken  Gratis inngang.